Ampliació de la ràtio insuficient!!!
Tan sols s'ha fet l'ampliació en 9 escoles, 5 públiques i 4 privades concertades. I en totes elles, només d'un nen/a per grup (26).
Són aquestes:
Públiques: L'Arenal de Llevant, Pere IV, Fluvià, La Mar Bella i Acàcies.
Privades: Grèvol, Montseny-Poblenou, Miró i Asunción de Nuestra Señora.
Tota la resta d'escoles, tant públiques com privades del barri i del districte quedan excloses de l'ampliació de ràtio.
Aquesta informació NO ÉS OFICIAL. L'oferta definitiva de places ofertades per cada centre s'ha de consultar bé centre por centre o bé a l'Oficina d'Escolarització.
Resum final
Fa 15 anys
19 comentaris:
Sóc mare de dos nens i vivim al Poblenou. La petita va a l’EBM Farinera i el gran al CEIP la Llacuna del Poblenou. Digueu-me ‘afortunada’ per haver pogut triar escola pública.
Sóc del Poblenou de tota la vida. Els meus pares van voler que el meu germà i jo anessim al CEIP Catalònia, però per al curs 1984-1985 no hi vam obtenir plaça i vam acabar anant al CEIP Virrei Amat, on vaig estar escolaritzada dels 5 als 14 anys. De la meva classe, comptant els que he seguit la pista, hi ha una pediatra que ha fet la residència a l’Hospital Sant Joan de Déu, un doctor enginyer industrial (que encara està al Canadà estudiant com optimitzar el motor d’hidrogen), un enginyer aeronàutic, un enginer agrònom que ara és professor d’un IES, una llicenciada en Ciències Ambientals (que va entrar a la UAB quan es demanava nota de tall de 7,41)… I segur que els meus pares devien viure un ‘drama’ semblant al que es planteja aquests dies, ara fa gairebé 25 anys, i aquí mateix.
Al CEIP Virrei Amat, a una distància d’una illa del CEIP Provençals (on hi ha 18 nenes i nenes sense plaça), hi ‘sobren’ 25 places. Em fa por la demagògia de les famílies que esteu movent el tema de ‘Volem escollir escola’. És cert que l’Administració sovint no actua amb prou antelació, i que és tot un drama que l’escola que tries no sigui l’opció final. Però aquesta vegada els números de places ofertades i sol•licitades s’acosten molt a la perfecció.
Simplement no em surten els números. Vostre blog indica que al ‘Poblenou’ hi ha 62 nens i nenes sense plaça i 43 places lliures (o sigui 19 nens o nenes sense escola al ‘Poblenou’). Però és que resulta que la delimitació administrativa del ‘Poblenou’ és un invent de l’Ajuntament de l’any 2007, ja que la zona on es troba el CEIP Virrei Amat, i d’altres, ha estat durant tota la vida el Poblenou. Ara, com l’Ajuntament ha dit que el CEIP Virrei Amat es troba al barri ‘Provençals del Poblenou’, doncs aquestes places ja no compten per a les famílies afectades?
Doncs bé, he fet 4 números (sumes i restes) per determinar si teniu problema ‘objectiu’.
Tenint en compte els CEIPs del Poblenou + Provençals del Poblenou, resulta que hi ha un total de 475 places ofertades i 470 sol•licituds, per tant hi ha cabuda per a tots els nens i nenes. Incloent els altres dos ‘barris’ (seguint la nova definició de barri) pròxims a l’àrea que sembla problemàtica, Vila Olímpica i Diagonal Mar – Front marítim, el ‘problema’ encara és més fals: només considerant els CEIPs en resulta un total de 675 places i 615 sol•licituds. Novament hi ha places per a tots els infants (sobren 60 places als CEIPs del Poblenou!).
Si incloem les escoles concertades en el càlcul segueixen quedant places lliures: 12 places en el primer cas i 15 en el segon.
Llavors jo em miro el meu melic, i en aquest context de cultura del no tan de moda darrerament, dic NO a assignar més alumnes a les classes dels meus fills i NO a crear un ‘bolet’ de P3 a un CEIP públic dimensionar per a un determinat nombre d’alumnes.
Ara mateix sóc jo la indignada per constatar com podeu fer política demagògica envers els vostres melics. Ho sento, digueu-me ‘insolidària’, però estic lluitant per la qualitat de l’Escola Pública Catalana, de la que mai he dubtat i de la que he vist resultats molt bons al meu voltant.
No sé si creieu que les escoles han de tenir un nombre variable d’alumnes cada any, en funció de les sol•licituds rebudes. Crec que això és exactament el que voleu (com a mínim per al curs d’enguany). No és just que demaneu empitjorar la qualitat del sistema educatiu, no és just que rebutgeu una oferta educativa pública per raons que probablement no expliqueu perquè no us interessa (que potser hi ha algun CEIP amb una taxa substancial d’immigració?). El que hem de fer entre tots i totes és lluitar per a què totes les escoles garanteixin uns estàndards mínims de qualitat i el que ha de fer l’Administració és evitar a capa i espasa que es creïn escoles ‘ghetto’.
Un error molt greu de l’Administració és que durant els cursos passats ha anat creant precedents en el sentit que indiqueu ara les famílies del blog: augmentant places a les aules dimensionades per a 25 alumnes i creant ‘bolets’ amb terceres línies a escoles que estan dimensionades per a 2 línies. Ara, senyors i senyores de l'Administració, intentin justificar que es van equivocar i que aquestes mesures no són pro una escola pública de qualitat.
Per intentar fer esvair la meva indignació pensaré en aquells temps al CEIP Virrei Amat, i des d’aquí vull agrair públicament la tasca de les professores (essencialment del gènere femení) de la meva escola de primària, algunes de les quals encara hi treballen, com la Nati i la Magda. Gràcies per impulsar el pensament independent!
Sílvia Casorrán Martos
(CEIP Virrei Amat + IES Joan d’Àustria)
Sílvia si vols ser equitativa com ens demanes a nosaltres les meves preguntes serna molt clares:
1. Perquè no has portat a la teva filla al Virrei Amat i no a La Llacuna????
Potser perquè tens altres preferèncie????, Potser perquè no té el model educatiu que esperes per els teus fills???
Quin percentatge de fracàs escolar hi ha actualment comparat amb els anys que tu estudiaves?????
Que és millor per la qualitat d'ensenyança que hi hagi 26 nens en una clase, quan nosaltres estidiavem erem molt més i segons tu mateixa dius de la teva experiència no em sortit tant malamen, O que hagi una matrícula viva molt elevada que enderrareixi el nivell de tot el grup????
2. Probablement en el moment que tu vas estudiar en aquesta escola el percentatge d'inmigració no és el mateix que hi ha en aquest moments o m'estic equivocant??
3. Les escoles guetto les han creat les administracions i el que s'ha fet al llarg de molts any no ho poden canviar d'aun any a un altre.
4. Perquè a la Llacuna no hi ha matrícula viva i no es reserven a totes les escoles 2 places de matrícula viva al llarg del curs per evitar guetos, perquè probablement moltes famílies, inclosa la teva ni hi estarien d'acord, quan seria el més just per tothom i el que afectaria menys al sistema.
5. Com et sentiries si de les 6 opcions que dona l'administració per escollir escola no entres en cap d'elles????? Sent totes de l'àrea de proximitat????
6. Els professionals són igual de bons a totes les escoles, però condueixes igual de bé i còmode un Mercedes que un SEat 600????
Siguem tots realistes, els motius que cada un té per triar escoles es personals i no es pot donar el dret de poder escollir quan desprès es veu vulnerat.
El grup estem lluitant per una escolarització justa per tots i quan dic tots dic tots o tu creus que per la integració d'un nou vingut no seria millor que no anès a una escola amb un percentatge més alt possible de gent forània per tal que la seva adaptació fos el més fàcil possible???? Quin sentit té que enviem a estudiar els nostres nes a Anglaterra si tot el dia parlen catlà amb els seus companys en lloc d'estar en una família anglesa ón només es parla anglès????
Prego que la gent que no estigui escolaritzada actualment en cap de les escoles menys demandades s'abstingui de fer els seus comentaris perquè ´son tant poc objectius com els que poguem fer nosaltres segons vosaltres....per tant us esteu contradient.
Feu una reflexió personal i quans de vosaltres porteu a aquestes escoles????????
Hola Sílvia!
Primer de tot felicitar-te per haver aconseguit plaça en l´escola que vas triar pels teus fills, pots tenir ben clar que ets una de les afortunades, com bé tu mateixes t´identifiques.
Felicitar-te tambè per tenir uns amics o companys d´escola tan ben preparats. Però de lo que no et penso felicitar és en la manera en cóm et van ensenyar a sumar i a restar.
Dic això per que tant a l´Administració com al col.lectiu els números ens quadren, les dades que nosaltres tenim són les mateixes que tenen al Consorci. I, malhauradament, són les que demostren que al districte de Sant Martí, especialment als barris del Poblenou i Diagonal Mar, existeix un problema. Un problema, que reconegut ahir mateix en una de les reunions que hem tingut amb el Gerent del Consorci, té noms i cognoms: FALTA DE PLANIFICACIÓ.
Els números no fallen, i avans de donar tú els teus, hauries d´haver contrastat els teus resultats amb la penosa situació en la que ens trobem, falta de places escolars. Sinó per que el Consorci se senta amb nosaltres per tal de trobar i pactar solucions?....Per donar-nos el gust a nosaltres, o per intentar solucionar un problema que ja existeix fa uns quants anys??
Per una altra banda, no et puc consentir la pincellada que vols deixar caure en insinuar que sóm uns racistes o uns classistes. Ni davant teu, ni davant de ningú, no penso justificar el perquè he escollit una escola pública o una privada concertada per l´educació de la meva filla, al igual que no et penso justificar el perquè prefereixo una escola o una altra. Això no t´ho penso tolerar, el dret a escollir escola és sagrat, Sra. meva, i com a tal queda vulnerat en el moment en què de les 6 opcions que sol.lícites no pots aconseguir cap.
Pot ser, tú aquest punt no ho tinguis clar perque ets de les afortunades que ha aconseguit plaça en el centre demanat en 1ª opció, i per tant, no saps que significa la impotència i frustració que sentim molts de nosaltres.
Et tanques en banda a l´hora d´una ampliació de la ràtio o d´obrir una línia en algunes de les escoles públiques que existeixen perque, segons tú, perjudica l´educació pública. M´haguès agradat veure´t en la nostra situació, perque ben segur que "otro gallo hubiera cantado".
Amb persones com tú, poc concienciada i molt equivocada amb la problemàtica existent, dificilment podríem tirar endavant. Per sort nostre, no tothom pensa igual que tú i els que, per mala fortuna, ens trobem en aquest col.lectiu i afectats, hem lliutat i continuarem lluitant pesi a qui li pesi. Si tú et molestes per les nostres mobilitzacions, noia ho sento!!! La vida és dura i hem d´assumir que molts ens mòvem per aconseguir alguna cosa millor per als nostres fills/-es.
Silvia, mami Andrea. Representant del col.lectiu pares i mares sense escola.
Hola,
imaginava la vostra reacció.
Un missatge breu per 'justificar-me'. No m'hagués quedat sense escola pq el Virrei era la nostra segona opció.
Vam triar la llacuna pq va primar totalment la proximitat al nostre domicili actual.
Quan jo vaig estar escolaritzada hi havia el mateix 'problema' que es planteja en l'actualitat. En el cas del Virrei Amat, si és que podem parlar clar, i sense ànims d'ofendre ningú, uns quants gitanos. Tal i com he dit, per als meus pares també va ser un drama inicialment, però he intentat demostrar que tot i això va sortir gent molt preparada, ja que, a part de la gran tasca de l'equip educatiu, estareu d'acord amb mí en què el més important en l'educació és el que hom rep des de casa.
Estic totalment d'acord en què l'únic responsable de la situació actual és l'ADMINISTRACIÓ, que ha permès la creació de 'guetos' a algunes escoles en concret (tot i que aquest no és el cas, per ara, del Virrei Amat). I que les actuacions dels anys anteriors no han anat ben dirigides...
Per altra banda, quant a la desqualificació referent a les operacions de càlcul, millor que feu els números vosaltres mateixos, si voleu us passo el full excel que he fet a partir dels docs penjats al vostre blog.
No vull crear una guerra, entenc la vostra situació desesperada. Però us demano que, com a mínim, aneu a visitar aquestes escoles i us convenceu realment que no és l'escola que voleu.
En nom de la Carme, que no pot publicar al bloc:
Només m'agradaria afegir una cosa: sabeu que és el més trist? Que els pitjors enemics que tenim som nosaltres mateixos perquè som incapaços de posar-nos en el lloc de l'altre quan tenim la nostra situació solucionada. Si preguntéssim a tots el pares que
tenen als seus fills col·locats des del primer moment si ens donen suport en temes com l'augment de ràtio o la creació de noves línies, no tingueu cap dubte que la majoria s'hi posaria en contra perquè som egoistes per naturalesa i l'empatia no la practiquem gaire, com ja he dit. Davant d'això no cal perdre el
temps discutint sinó agafar-se a la legalitat. Hi ha previst un possible augment de ràtio en cada línia per assumir problemàtiques que poden sorgir i el que tenim nosaltres és un problema, tant si els agrada com si no i amb això s'acaben les discussions. I una altra cosa, quan parlem dels nostres fills estem en tot el nostre dret a exigir el que considerem millor per a ells i aquí no val jugar a ser el més políticament correcte, els nostres pares i avis han treballat tota la vida per aconseguir millores a les nostres condicions de vida i ara ens trobem que no tenim resolta ni una cosa tan bàsica com aquesta. I que ningú em malinterpreti, només demano igualtat de condicions amb la resta de persones del meu entorn, dret a escollir i a ser escoltat, res més.
Carme
No m'agradaria que penséssiu que us estic sabotejant el blog ni la iniciativa.
Us envio un parell de links sobre la mateixa situació de l'any passat, per si us interessa:
Un escrit que una mare del CEIP Brusi va escriure arran de la polèmica que es va crear l'any passat quan van fotre un bolet de P3 al Fort Pienc.
http://educaciofortpienc.blogspot.com
/2007/06/el-cas-del-ceip-antoni-brusi.html
Igualment us passo el link a la resposta que va fer el Síndic de Greuges al tema 'bolet' al Fort Pienc i escoles al costat amb places. La pàgina 3 i següents són molts interessants;
http://personal.auna.com/simian/
imatges/Resposta_Ceip_Fort_Pienc.pdf
Hola Sílvia! Torno a ser jo, Sílvia,mami Andrea.
De la mateixa manera que no vull justificar-me davant de ningú a l´hora d´escollir l´escola per la meva filla, tampoc vull que tu justifiquis per que vas escollir la Llacuna i de 2ª opció el Virrei Amat. Va ser la teva decisió i va a misa, amb la sort de que vas poder entrar a l´escola desitjada, no com a molts de nosaltres.
Per una altra banda, no cal que em passis cap taula excel que hagis pogut fer amb els nostres números, ja que aqueta tasca va ser el 1º pas que el col.lectiu va fer per tal de veure si realment hi havia un problema o no. Penso, i et continuo dient, que no ens hem equivocat, ja que són els mateixos números que té el Consorci (fets per ells mateixos). Però veïent que t´has molestat tant en calcular les xifres, no estaria malament que tambè els hi enviessis a l´Administració, per que segons tú, ells tambè s´han equivocat!
En quant a anomenar escoles, nosaltres no hem citat cap. Has sigut tu mateixa la que has donat noms, i ens has convidat a visitar-les. Un altre cop, mal informada. Has de saber que, determinades escoles han tornat a fer jornades de portes obertes i d´altres no ho han trobat oportú, tot tenint la intenció de mostrar-lis a qui vulgui anar a veure-les.
Això, torno a insistir, el visitar determinades escoles, va en funció de lo que cada família consideri què ha de fer. No podem forçar a ningú, però si convidar a fer-ho. I penso que ja sóm prou grans per decidir per nosaltres mateixos sota els criteris personals que puguem tenir.
Amb tot i això, el comentari que has fet de que "entens" la nostra situació, no em val desde el moment en que has penjat el 1º comentari, fent molt de mal a moltes famílies. Però això penso que no has sigut conscient, perque opinar i donar exemples és molt fàcil quan ho fas des de l´alta banda i no ets tú la perjudicada.
Dir-te que no penso entrar a discutir aquest tema amb tú, ni demostrar-te res en a tú. Ja què, a qui em he d´adreçar ja ho fet, i per sort, al menys m´ha escoltat i està mirant de solucionar en lo possible i de manera coherent la situació.
De totes maneres t´agraeixo les teves opinions, perque així demostrem una vegada mès, en la societat tant insolidaria en la que vivím.
Jo vaig estudiar al CEIP Joaquim Ruyra i al IES Barri Besòs, així que conec de primera mà l'ensenyament públic. És inqüestionable que la situació actual no té res a veure amb la situació que vam viure fa 25 anys, així que qui fa demagogia no som nosaltres. És molt fàcil demanar que s'arregli l'ensenyament públic i el problema de les escoles "ghetto" quan els conillets d'índies són els fills dels altres.
Rosario
Hola!
Alguns aclariments sobre el que s'ha dit de l'escola La Llacuna del Poblenou.
- El meu fill fa P5 a l'escola La Llacuna i, com moltes famílies de P5, no havíem triat aquesta escola en 1a opció (en aquell moment no existia físicament l'escola) i fins que van sortir les llistes definitives ho van passar força malament; per a algunes famílies no era cap de les 6 opcions triades ja que no entrava en la seva àrea de proximitat; això fa que algunes persones hagin d'agafar el transport públic per anar-hi.
-Sobre l'origen familiar de les criatures: més d'un 25 per cent de la classe del meu fill tenen un origen familiar que no és d'aquest racó d'Europa. Cap problema, veig que el meu fill juga (en català!), amb nens i nenes sense fixar-se en quina és la seva procedència geogràfica.
-Sobre la matrícula viva: aquest curs han entrat 3 nenes un cop començat el curs.
La Llacuna té la sort que no ha estat etiquetada negativament. Altres escoles sí que tenen aquesta etiqueta: queden lluny, hi ha un alt percentatge d'immigrants, tenen matrícula viva...
Encara que sembli increïble és l'Administració la que es dedica a etiquetar negativament escoles, per activa i per passiva: permetent augments de ràtio en tot un barri, creant 3 línies en escoles preparades per a 2 línies i fent molt poca cosa per revertir situacions guetitzades per les actuacions de la pròpia Administració.
Hola,
Et donaré la meva opinió que no necessàriament ha de ser representativa del que opinen la resta dels pares del col.lectiu.
Per començar, he de dir que no conec quina és la realitat del Virrei Amat i no puc jutjar-la com a escola i per tant no ho faré. Tant sols comentar que pel feed-back que hem rebut en algunes de les reunions que s’han fet amb els equips d’ensenyament (crec que era recordar amb el Consorci) ells mateixos la van descartar com a escola on ubicar els nens sense plaça.
En el meu cas en concret el Virrei Amat està a més de 30min. caminant de casa meva a pas d’adult. La resta d’escoles que ens estan proposant també estan a més de 15 min. Entenc que segons el criteri que has usat per jutjar el teu propi cas és acceptable que no vulgui portar la meva filla a cap d’aquestes escoles.
Estic d’acord que el criteri de proximitat és important ja que un nen de tres anys no ha d’estar una hora al dia en un transport públic o en cotxe, sinó jugant i llegint contes. Però, per mi hi ha un criteri més important que és la qualitat de l’ensenyament de l’escola. No entro a opinar si una escola que tingui més immigració tindrà menys qualitat que una que no en tingui (personalment crec que això no és necessàriament rellevant) però si que estaràs d’acord en que la matrícula viva afecta molt a la qualitat de l’ensenyament. Addicionalment, tinc clar quines escoles tenen una metodologia pedagògica en la línia que desitjo per la meva filla i quines no. És per aquest motiu que vull que la meva filla vagi a una escola que li permeti tenir les mateixes oportunitats que molts d’altres nens de Catalunya.
Des del meu punt de vista el que dóna coherència al teu plantejament és pensar que totes les escoles tenen una qualitat semblant i que per tant el més important és la distància al domicili. Discrepo completament d’aquest enfoc, però en cas que fos així, quin sentit tindria que ens deixessin triar 6 escoles? Perquè no ens assignen automàticament l’escola més propera?
La realitat és que la qualitat de l’ensenyament en els centres és molt diferent i això ho té clar tant la gent d’Ensenyament com la gent que està en el món de l’ensenyament i és fàcil adonar-se’n si parles amb ells.
M’agradaria acabar el meu comentari agraint-te que hagis volgut compartir amb nosaltres la teva opinió i ens hagis donat l’oportunitat d’intentar explicar les nostres raons pel que estem fent. És difícil d’entendre-ho si no ho vius, però m’agradaria explicar-te que la situació per nosaltres és força dura a nivell psicològic; durant les setmanes següents al sorteig no era estrany trobar la meva dona plorant i teníem problemes de son per la impotència que provoca saber que no pots fer res del que vols pel futur dels teus fills.
Realment opineu que un augment de ràtio d'un o dos nens/es per classe pot significar una menor qualitat de l'ensenyament?
Els números potser poden arribar a sortir perquè hi ha escoles per crear com ara el Sant Martí que estan buides. Es dóna la circumstància de que no queda dins l'àrea de proximitat de gairebé ningú. Això és que quadrin els números? Fer que la gent hagi d'agafar el metro, l'autobús o el cotxe particular amb la conseqüent pèrdua de l'escàs temps diari amb que compta la gent per a dedicar a la seva família?
I us imagineu que pot passar quan als grans edificis que estan construint a Diagonal Mar comenci a viure gent? Jo veig en tot plegat una gran falta de previsió per part de l'Administració i ho estan pagant els nens i nenes del barri, així com els seus pares.
Jo dic SÍ A L'AUGMENT DE RÀTIO que permet la llei (crec que són dos nens/es per aula) si això pot significar que més famílies aconsegueixin tenir la sort que han tingut els meus fills d'entrar a la primera opció. I és que és només la sort la que decideix si s'entra o no entra. Si us plau, no ho oblidem això. La sort, per definició, no és justa. No siguem també injustos nosaltres per no voler fer l'esforç de posar-nos en el lloc dels altres.
Irene
Cito:
"4. Perquè a la Llacuna no hi ha matrícula viva i no es reserven a totes les escoles 2 places de matrícula viva al llarg del curs per evitar guetos, perquè probablement moltes famílies, inclosa la teva ni hi estarien d'acord, quan seria el més just per tothom i el que afectaria menys al sistema."
Si el bloc de nens que ha quedat sense plaça a les 6 escoles demanades a la preinscripció, anés a una mateixa escola "desfavorida", és a dir, amb poca matriculació en el moment addient, i molta matrícula viva, aconseguiríem que durant el proper curs tingués menys alumnat nouvingut, i així poder repartir-lo a la resta d'escoles de la zona, sense concentrar-lo com passa ara. Seria un bon començament per arreglar la situació de vàries escoles en aquest moment.
Torno a citar:
"Per una altra banda, no et puc consentir la pincellada que vols deixar caure en insinuar que sóm uns racistes o uns classistes. Ni davant teu, ni davant de ningú, no penso justificar el perquè he escollit una escola pública o una privada concertada per l´educació de la meva filla, al igual que no et penso justificar el perquè prefereixo una escola o una altra. Això no t´ho penso tolerar, el dret a escollir escola és sagrat, Sra. meva, i com a tal queda vulnerat en el moment en què de les 6 opcions que sol.lícites no pots aconseguir cap."
Ningú li demana que justifiqui res, només que no demani absurds: augmetar la ràtio a les aules, quan s'ha estat lluitant durant anys per reduir-lo perquè era una manera de millorar la qualitat de l'educació, ni fer "barracons" per allotjar nens temporalment, quan al barri existeixen espais adequats i ben equipats per fer-ho.
I per últim, entenc que algú no vulgui anar a una escola que està a 30 minuts de casa seva caminant, del tot lògic. Però de la resta que està a prop i han de recòrrer al projecte educatiu dels centres com a excusa per dir que no els volen, algú em pot explicar quina és la part del projecte del CEIP Virrei Amat que no els hi agrada. Potser si saben per què no agrada la seva escola, poden canviar algun aspecte ....
Hola Silvia Casorrán, soc el Kim.
Nomes dirte'n en poques paraules el que PENSO I dic PENSO perque crec que tu ho NO has pensat l'increible comentari que has possat, perque algu que estimi els seus fills no diu tota aquestes TONTERIES, que tu has dit i no es possi en el lloc d'uns altres pares que estan passan aquest calvari.
Estic molt amoinat perque el que tu dius, o penses, no se si hi ha molta gent com a tu, que tots com tu heu pogut escollir el cole que volieu per els vostres fills, i sou tant critics en una situació per la cual NO heu passat i no sabeu el que pots arribar a sentir i l'engoixa,creispació,etc..., anem ben arreclats. Pensa que NOSALTRES NO TENIM L'OPCIO, avui per avui, DE POGUER ESCOLLIR L'EDUCACIÓ que hi volem per els nostres fills. Igual com tu, tots els pares de la plataforma VOLEM EL MIJOR PER ALS NOSTRES FILLS, estiguem equivocats en l'elecció o no.
Vull pensar, que no has entes be el que has llegit, i per aixo es possat aquestes ximpleríes, proppies d'algu egoiste i dictatorial. Enrracordat, que el propi alcalde de la ciutat i el regidor de districte, ens vanenviar una carta i la guia d'escoles, que en l'últim paràgraf i possa el següent:
DESITGEM QUE AMB L'AJUT D'AQUESTA PUBLICACIÓ, QUE US OFEREIX INFORMACIÓ ÀMPLIA I DETALLADA SOBRE LES CARACTERÍSTIQUES DELS CENTRES ESCOLARS, PODREU ESCOLLIR EL QUE MILLOR S'ADAPTI A LES VOSTRES PREFERÈNCIES I A LES NECESSITATS DELS VOSTRES FILLS I FILLES.
Quan una persona llegeix aixo i l'hi passa el que nosaltres, com et creus que es sen?, possat en el nostre lloc pensan en que si t'hagues passat en tu, a les hores si ets com tens que ser, pensaras d'igual manera que nosaltres, i poder no haguesis dit el que has dit.
El que passa, es que opinar d'alguna cosa que no t'afecta es MOLT FÂCIL, no?.
Espero que aixo et faci reflexionar una mica i et faci veure que no HI TENIM RES EN CONTRE DEL CEIP VIRREI; NI DE CAP ALTRE QUE NO HEM POSSAT EN CAP DE LES SIS OPCIONS.
Hola a tots
estic cansada que intentin vendrem una escola que no m'agrada, com el Virrei Amat l'únic que m'agrada es que es catalana i el projecte sembla interesant (si que l'he mirat), però una escola no solament es això, son instal·lacions, ambient i alumnes. I aquestes 3 parts últimes no m'agraden gens per el que no matricularé el meu fill aquesta escola, al igual que hi han altres escoles concetades que per diferents motius tampoc les he escollit i molta gent les considera molt bones, es una questió molt personal.
Jo no critico a ningú si escull un centre o un altre per qualsevol motiu.
El problema desde el meu punt de vista es la manca de places a la zona, ja que se suposa que quan poses diverses opcions seria normal que una o dues de les 6 opcions estigués plena però no 6. Perquè ens fan veure la oferta educativa si després ens obliguen anar a una escola que no ens agrada??? Jo vaig veure 10 escoles de les que vaig escollir 5 - públiques i concertades- ja que buscaba una escola que m'agardés TOT i no m'ha servit de res, que hauria d'haver fet? visitar totes les escoles de Barcelona per si de cas? ja que ara hauré d'escollir una escola sense coneixer-la del tot.
No vull que m'obliguin a matricular el meu fill a una escola que no m'agarada (començan per l'edifici i instal·lacions). Depen de com acabi això hauré de matricular el meu fill a una escola a l'altra punta de Barcelona o marxar a viue a un altra lloc.
Gràcies a tots
Eli
Hola!
La situació en la que us trobeu vosaltres no és nova d’aquest any, fa anys que es repeteix. Davant d’això l’Administració educativa (que diu que defensa l’escola pública) en comptes d’afrontar la realitat es dedica a perpetuar aquesta situació:
- Amb una manca absoluta de planificació a l’hora de construir les noves escoles (fet que fa que hi hagi canalla que es passi 3 o 4 anys en barracons).
- Posant pedaços a l’excés de demanda que hi ha en alguns centres al costat de d’altres centres amb places vacants.
Vosaltres demaneu que s’augmenti la ràtio en tots els P3 de la zona (evidentment només a les escoles que ja estan plenes). L’any passat era per passar a 26, ara ja es demana 27 alumnes per classe. I per altra banda demaneu que s’obri una tercera línia de P3 en una escola de dues línies amb la qual cosa l’espai que ocuparà aquesta aula de P3 farà perdre durant uns quants anys un dels espais del centre: potser l’aula de música o l’aula de ciències o qui sap... I teniu esperances que això es faci ja que hi ha precedents de cursos anteriors en què l’Administració va solucionar la situació actuant d’aquesta manera.
Jo crec que la solució que ha de prendre l’Administració (que repeteixo és l’única responsable d’aquesta situació) va en la línia del que es deia en el manifest que van fer unes quantes AMPA’s el curs passat davant d’una situació similar a l’actual:
- Sobrecarregar una escola amb més grups dels que està preparada per acollir és un abús dels recursos que sobrecarrega i degrada la qualitat educativa, perquè una escola no és un magatzem, ni els mestres tenen una capacitat il•limitada de treball i motivació, ni es poden perdre els equipaments que tanta lluita ha costat aconseguir i que contribueixen a la qualitat de l’educació. La massificació escolar ni és una solució ni respecta els propis acords recollits per la llei en favor del dret a una educació eficaç i eficient.
- Fer això quan hi ha escoles veïnes que treballen per aconseguir una matrícula completa, estable i arrelada al barri, implica deixar passar oportunitats per ajudar aquestes escoles. La manera d’atraure les famílies a l’escola pública no és obrint grups amb calçador a les escoles amb més demanda, sinó lluitant decididament per la qualitat del conjunt de l’oferta i gestionant amb els centres públics i concertats l’oferta final de vacants.
- Demanem al Consorci i també al Govern de la Generalitat de Catalunya més rigor en el compliment de les seves promeses electorals i més decisió per millorar la planificació, per evitar la massificació i la segregació escolars i per continuar augmentant la inversió en educació fins equiparar-la a la de la mitjana de la resta de l’Estat espanyol i dels països del nostre entorn europeu.
Pep
Bon dia,
primer de tot agrair al moderador del blog que permeti publicar comentaris que no sempre van a favor del que proposeu com a col·lectiu de famílies, ja que crec que és bo que tinguem aquest debat i que ens plantegem quines poden ser les possibles solucions.
En segon lloc, incidir en què no vull atacar ningú, i que idealment aquesta discussió no existiria pq tots podríem triar plaça a l'escola desitjada.
En tercer lloc, que lamento molt les vostres situacions personals, situacions que es repeteixen cada any i que 'visto lo visto' se seguiran repetint.
Llavors, partint del que planteja el darrer comentari (pep) us demanaria que consideréssiu com afecten les vostres propostes a les escoles on voleu obtenir plaça. Aquest any un 'bolet' de P3 pot representar que ens quedem sense aula de música, l'any següent un altre 'bolet' pot representar que ens quedem sense biblioteca, etc. Suposo que així enteneu que no és una solució a aplicar any rere any, i segur que el curs següent tampoc voldreu que els vostres fills/es deixin de gaudir d'un espai com aquests que esmento, i durant 9 anys! (3 anys d'infantil i 6 de primària).
En fi, entenc que esteu en una situació complicada però que les solucions per les quals lluiteu us beneficien a curt termini a algunes famílies però ens perjudiquen a moltíssimes altres durant molts anys, incloent vosaltres mateixos.
Si em permeteu que us faci un suggeriment (encara que alguns es tanquin en banda), podríeu intentar pactar amb l'Administració que, per exemple, recol·loquin un curs del vostre col·lectiu, en bloc, a una de les escoles amb places lliures, i a més podríeu demanar altres elements que considereu oportuns.
És el que es va fer al CEIP Antoni Brusi el curs passat (us vaig posar el link en un missatge anterior), i que sembla que està funcionant bé.
Em sap greu que considereu que no tinc empatia i que sóc egoïsta, però continuo convençuda que estic fent bé i estic totalment tranquil·la amb la meva consciència.
Gràcies de nou per permetre'm expressar-me en aquest espai.
YO LO QUE QUIERO ES UNA DE LAS 6 ESCUELAS QUE HE ELEGIDO, TENGO DERECHO A ESCOGER LA ESCUELA EN LA QUE QUIERO QUE MI HIJA CREZCA, Y HAY ESCUELAS QUE NO HE ELEGIDO, POR LAS RAZONES QUE SEAN.ES MUY INJUSTO QUE NO PODAMOS ELEGIR.
Hola Pep,
Primer de tot recordar-vos que la solució que s’està plantejant (al menys en el cas Acàcies) és un pegat de l’estil que comenteu. L’escola Acàcies és d’una única línea i, per tant, patirem tots els problemes que has comentat i espero que, en aquest sentit, tindrem el teu recolzament i el del col.lectiu d’AMPA de les escoles.
Crec que entenc els teus arguments i veig que l'enfoc que tenim és molt diferent. Entenc que tu t'ho mires des d'una òptica més global i nosaltres des d'una òptica més particular. Entenc que tu parles del bé comú en abstracte i nosaltres parlem de problemes particulars.
Mira, jo no soc un jugador d’escacs i no crec en el plantejament de sacrificar una reina per guanyar la partida, especialment si la reina és la meva filla. Jo no sé si en la teva situació tindria un plantejament tant maquiavèl•lic com el teu, però en l’actualitat crec que el fi no justifica els mitjans.
Com a comentari final, m’agradaria fer-vos una petició a tots els membres del col•lectiu d’AMPA i als que teniu aquesta postura: traieu els vostres fills de les escoles on estan anant i matriculeu-los a qualsevol escola de les que ens estan oferint (Virrei Amat o Acàcies). No crec que tingueu problemes per fer-ho ja que hi ha forces places lliures en cursos superiors. Si feu això em creuré que realment esteu disposats a ajudar a que es produeixi el canvi que tant demaneu; en cas contrari, pensaré que la vostra postura no hauria variat gaire de la nostra. Per cert, els arguments de l’estil de proximitat, model educatiu o amics no em valdrien ja que us puc donar els mateixos per la meva filla. El missatge que et vull donar és que és fàcil veure les coses d’una forma ortodoxa des de la barrera, però davant del problema la situació és força diferent.
Hola a tothom,
Us segueixo des de fa només un parell de dies, quan hem vaig assabentar de l’existència del vostre col•lectiu. Aquest darrer comentari d’en Lluís m’ha animat a participar. La meva filla cursa P4 al Virrei Amat, es a dir, que estem en el “ruedo”.
Estic molt satisfeta amb l’ensenyament que rep, amb les activitats que realitzen, amb la implicació de es seves mestres i amb tot l’equip docent en general.
No conec a tots els seus companys de classe, però els que conec (de variades procedències) són gent agradable, formal, correcte, amable, dialogant,... Bé, que no tinc cap queixa.
És cert que nosaltres ens trobem al començament, però conec famílies amb nens i nenes a cursos superiors (4rt, 6è) i amb germans/es més grans que també han fet tota la seva escolarització al Virrei Amat, que són per a mi garantia de la qualitat d’ensenyament que aquí reben.
M’agrada que l’escola sigui petita (pocs alumnes) perquè l’ambient és molt familiar, amb tots els avantatges que això suposa.
D’altra banda, m’agradaria que vinguessin més nens i nenes perquè, per posar un exemple, ens costa molt tirar endavant activitats ‘extraescolars’, justament per manca d’alumnes.
Només m’agradaria tranquil•litzar-vos una mica, en el cas que algú optés finalment per portar el seu fill o filla al Virrei Amat, perquè us asseguro que us sorprendrà positivament.
Gràcies,
Belén
Publica un comentari a l'entrada